• JoomlaWorks AJAX Header Rotator
  • JoomlaWorks AJAX Header Rotator
  • JoomlaWorks AJAX Header Rotator
  • JoomlaWorks AJAX Header Rotator
Start arrow Wydarzenia arrow wydarzenia r. szk. 2014 - 2015 arrow Tutoring w IV LO doceniony
Tutoring w IV LO doceniony Drukuj

nagroda.jpg

 

9 kwietnia 2015 roku nasza szkoła otrzymała Certyfikat Szkoła Innowacji, który jest poświadczeniem, że jednostka edukacyjna dokłada wszelkich starań, aby kształcić na jak najwyższym poziomie – kształtować postawy przedsiębiorcze oraz społeczną odpowiedzialność. Niezwykłym wyróżnieniem dla IV LO jest nadanie nam tytułu:

„Innowacyjna Inicjatywa”

za innowację programowo – organizacyjną:

 
  Tutoring – praca nad pasją i rozwojem ucznia.

Jesteśmy jedyną szkołą na Lubelszczyźnie, która została w ten sposób doceniona za podejmowane działania innowacyjne.

 

Tutoring jest jedną z metod edukacji zindywidualizowanej, która opiera się na bezpośrednim spotkaniu tutora z uczniem.

Osoby tutora i ucznia łączy więź pełna zaufania, która ma sprzyjać rozwojowi naukowemu, osobistemu i społecznemu ucznia.

Tutor  to osoba posiadająca wiedzę, doświadczenie i odpowiednią formację oraz potrafiąca pracować w „relacji jeden na jeden”.

 

Głównym narzędziem tutoringu jest rozmowa, do której uczeń przygotowuje się m.in. poprzez wykonywanie uzgodnionych z tutorem zadań, lektury, samodzielne pisanie oraz recenzowane i omawiane w trakcie spotkań z tutorem eseje.

 

Cel tutoringu: dostrzec talent i rozwinąć potencjał!

 

Od roku szkolnego 2013/14 każdy uczeń naszej szkoły - zarówno ten, który odnosi sukcesy edukacyjne, jak i ten, który nie odkrył jeszcze swoich mocnych stron, ma prawo wybrać sobie nauczyciela z którym chciałby współpracować. 

Uczeń i nauczyciel ustalają wspólnie:

  • ·      jaki cel uczeń chce osiagnąć (np. pomoc w trafnym wyborze kierunku studiów, osiągnięcie wysokich wyników na egzaminie maturalnym, udział w konkursie itp.),
  • ·      w  jaki sposób może go osiągnąć (plan działania),
  • ·      harmonogram spotkań i czas realizacji założonego celu.

 

  W czasie cyklicznych spotkań nauczyciel fachowo wspiera ucznia w jego działaniach.