Tutoring w IV LO doceniony |
9 kwietnia 2015 roku nasza szkoła otrzymała Certyfikat Szkoła Innowacji, który jest poświadczeniem, że jednostka edukacyjna dokłada wszelkich starań, aby kształcić na jak najwyższym poziomie – kształtować postawy przedsiębiorcze oraz społeczną odpowiedzialność. Niezwykłym wyróżnieniem dla IV LO jest nadanie nam tytułu: „Innowacyjna Inicjatywa” za innowację programowo – organizacyjną:
Tutoring
– praca nad pasją i rozwojem ucznia.
Jesteśmy jedyną szkołą na Lubelszczyźnie, która została w ten sposób doceniona za podejmowane działania innowacyjne.
Tutoring jest jedną z metod edukacji zindywidualizowanej, która opiera się na bezpośrednim spotkaniu tutora z uczniem. Osoby tutora i ucznia łączy więź pełna zaufania, która ma sprzyjać rozwojowi naukowemu, osobistemu i społecznemu ucznia. Tutor to osoba posiadająca wiedzę, doświadczenie i odpowiednią formację oraz potrafiąca pracować w „relacji jeden na jeden”.
Głównym narzędziem tutoringu jest rozmowa, do której uczeń przygotowuje się m.in. poprzez wykonywanie uzgodnionych z tutorem zadań, lektury, samodzielne pisanie oraz recenzowane i omawiane w trakcie spotkań z tutorem eseje.
Cel tutoringu: dostrzec talent i rozwinąć potencjał!
Od roku szkolnego 2013/14 każdy uczeń naszej szkoły - zarówno ten, który odnosi sukcesy edukacyjne, jak i ten, który nie odkrył jeszcze swoich mocnych stron, ma prawo wybrać sobie nauczyciela z którym chciałby współpracować. Uczeń i nauczyciel ustalają wspólnie:
W czasie cyklicznych spotkań nauczyciel fachowo wspiera ucznia w jego działaniach.
|
Start |
Dla gimnazjalistów |
Szkoła |
Internat |
Samorząd |
Wydarzenia |
Wolontariat |
Plan lekcji |